خدمات آمبولانس بین شهری

folder_openآمبولانس هوایی
commentبدون دیدگاه
آمبولانس خارج از کشور

خدمات آمبولانس بین شهری

اگر بیمار شرایط بحرانی داشته باشد یا در اثر تصادف مصدوم شده باشد، برای انتقال سریع بیمار باید آمبولانس بگیرید. آمبولانس به سرعت و با کمترین محدودیت ترافیکی، بیمار شما را به بیمارستان می رساند. اگر خودتان بیمار را به بیمارستان برسانید، ممکن است به دلیل نداشتن تجهیزات، صدمات جبران ناپذیری به بیمار وارد کنید.

آمبولانس هایی که برای حادثه تصادف یا حوادث مهم ارسال می شوند از تجهیزات و تکنسین پزشکی برخوردار هستند. برای اینکه در لحظه از تشدید خطر برای بیمار جلوگیری شود، این آمبولانس ها به دستگاه های ضروری مجهز هستند.

آمبولانس ناجی با امکانات ویژه و نیروهای مجرب و حرفه ای انتقال بین شهری بیماران 

دستگاه هایی نظیر: دستگاه تنفس مصنوعی، شوک، اکسیژن، قندخون، پالس اکسی متر و دستگاه های دیگر در آنها وجود دارند. تکنسین با استفاده از این دستگاه ها، خطرات حمله قلبی را برای بیمار کنترل کرده و کاهش می دهند.

در زمانی که ضربات سخت به فرد وارد شده، از وسایل استاندارد برای انتقال اصولی بیمار استفاده می کنند؛ وسایلی مانند: لانگ بک بورد، کولار، اسکوپ، وست تایپ و اسپیلینت کمک می کنند به مصدوم صدمات بیشتری وارد نشود.

انتقال بیمار به شهرستان | ناجی ایر

آمبولانس بین شهری چیست؟

در شهرستان هایی که تجهیزات لازم برای درمان وجود ندارد، با آمبولانس بین شهری بیمار را به شهرهای بزرگ انتقال می دهند. آمبولانس بین شهری با توجه به مسافت بین دو شهر، باید تجهیزات لازم برای کنترل بیمار را داشته باشد؛ در این صورت می تواند از به خطر افتادن جان بیمار یا مصدوم جلوگیری کند. تجهیزاتی نظیر دستگاه اکسیژن و وجود مراقب در آمبولانس به کنترل وضعیت بیمار کمک ویژه ای خواهند کرد.

برای انتقال سریع بیمار بین شهری، آمبولانس های دولتی فعالیت نمی کنند؛ وظیفه حمل بیماران بیرون شهری به عهده آمبولانس خصوصی بین شهری می باشد. یکی از مشکلات مهم بیماران در این زمینه، هزینه حمل و نقل می باشد؛ برای اطمینان قبل از اعزام آمبولانس به مبدا، تمامی هزینه ها را با شرکت محاسبه کرده و سپس درخواست آمبولانس کنید.

در این صورت، نیاز به پرداخت هزینه اضافی یا خارج از حد معمول نخواهید داشت؛ اما به طورکلی به دلیل مسافت طولانی از شهرستان تا شهرهای بزرگ، قطعا هزینه حمل بیمار زیاد خواهد بود. هم چنین وجود دستگاه های تنفسی و پرستار در کنار بیمار، هزینه مخصوص به خود را خواهد داشت.

شما با احتساب و قطعی کردن هزینه در ابتدای کار، می توانید از هزینه اضافی جلوگیری کنید؛ اما مهم ترین مسئله ای که در این زمان باید در نظر بگیرید، نجات جان بیمار می باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با آمبولانس هوایی چلنجر

آمبولانس بین شهری برای انتقال بیمار از شهر به شهرستان

برخی بیماران بعد از رسیدن به شرایط نرمال، برای ادامه درمان باید به منزل بازگردند. در این مواقع با آمبولانس بین شهری، آنها را به منزل خود انتقال می دهند تا در شرایطی ویژه در منزل تحت مراقبت قرار گیرند.

برخی از بیماران نیز، نیازی به درمان یا بستری شدن در بیمارستان ندارند؛ اما برای بازگشت به منزل باید تحت کنترل قرار گرفته و با مراقبت ویژه به شهرستان انتقال یابند. برای انتقال این دو دسته از بیماران، از آمبولانس بین شهری برای بازگشت به شهرستان کمک می گیرند.

خدمات بین شهری آمبولانس | آمبولانس بین شهری | ناجی ایر

آمبولانس هوایی چیست؟

برای انتقال بیمارانی که شرایط جسمی ویژه و وخیمی دارند، از آمبولانس هوایی استفاده می شود. از این آمبولانس برای انتقال بیماران بین دو شهر یا دو کشور استفاده می شود. برای کنترل شرایط بیمار و جلوگیری از تشدید خطرات احتمالی، پرسنل پزشکی در آمبولانس همراه بیمار خواهند بود.

تجهیزات لازم و کاملی که در این مسافت مورد نیاز خواهد بود، در آمبولانس قرار دارد. پرسنل پزشکی با استفاده از تجهیزات لازم، شرایط بیمار را کنترل و به حالت نرمال نزدیک می کنند.

برای انتقال عضو پیوندی، سرعت و دقت زیادی مورد نیاز است؛ به همین منظور برای انتقال عضو پیوندی نیز از آمبولانس هوایی استفاده می کنند. انتقال دارو برای بیماری های خاص، از جمله کاربردهای دیگر این آمبولانس می باشد.

نکته قابل توجه در حمل و نقل بیماران هوایی، به صورت زیر است:

  • چک کردن شرایط آب و هوایی منطقه
  • چک کردن شرایط بیمار قبل از پرواز و در حین انتقال
  • نرمال نگه داشتن تنفس و فشارخون بیمار
  • تکمیل کردن تجهیزات پزشکی و پرسنل لازم به نسبت مشکلات بیمار
  • تنظیم زمان برای رساندن بیمار به بیمارستان

بیشتر بخوانید: پهباد آمبولانس چیست؟

ویژگی های آمبولانس هوایی

  • آمبولانس هوایی برای انتقال بیمارانی که شرایط جسمی ویژه ای دارند، کابین مناسبی دارد. هم چنین برای پرسنل پزشکی و قرار گرفتن تجهیزات پزشکی، فضای مناسب و به اندازه ای دارد.
  • به دلیل سرعت بالای این آمبولانس در انتقال بیماران، از صدمات جدی و مرگ افراد زیادی جلوگیری شده است.
  • این آمبولانس می تواند به منطقه های دور افتاده و صعب العبور، برای نجات افراد دسترسی داشته باشد.
  • مهم ترین ویژگی این آمبولانس، ایمنی در انتقال افراد، اعضا پیوندی و داروهای خاص می باشد.
  • وجود تجهیزات مناسب و کافی ازجمله: دستگاه تنفس، تخت مخصوص بیمار، مانیتور قلب، پمپ تزریق و … در این آمبولانس
  • اگر شرایط بیمار وخیم و خطرناک باشد، این آمبولانس قادر به حمل تجهیزات خاص را دارد؛ تجهیزاتی نظیر: تجهیزات ICU، BICU، PICU، MICU برای کودکان با شرایط ویژه، NICU برای نوزادان با شرایط ویژه و CCU

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست