انتقال بیمار با هواپیما

folder_openدسته‌بندی نشده
commentبدون دیدگاه

در شرایط حاضر از ابزارها و تجهیزات متنوعی به‌ منظور حمل و جابجایی بیماران استفاده می‌شودکه یکی از این روش ها انتقال بیمار با هواپیما است. .

از جمله این تجهیزات می‌توان به هواپیماها اشاره کرد. انتقال بیمار با هواپیما مزایای زیادی دارد. از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به سرعت انتقال و جابجایی اشاره کرد. به‌ طور کلی انتقال بیماران با هواپیما و انجام خدمات ویژه برای این افراد، شرایط خاصی دارد.

در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه انتقال بیمار با هواپیما و انتقال بیمار به تهران بپردازیم.

بیشتر بخوانید: عملکرد هلیکوپترهای امداد در انتقال بیماران بدحال کرونایی

انتقال بیمار با هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی

در شرایط فعلی، شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال بیماران از تجهیزاتی ویژه استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها گروه‌هایی آموزش‌ دیده در اختیار دارند. از طریق این گروه‌ها تسهیلات ویژه و مورد نظر در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. افراد آموزش‌ دیده حاضر در این گروه‌ها می‌دانند که چگونه با مسافران بیمار برخورد نمایند. این افراد فراگرفته‌اند که چه خدماتی را به بیماران ارائه دهند تا رفاه و آسایش آن‌ها تامین شود.

شرکت‌های هواپیمایی، ارائه این خدمات را با هزینه و یا بدون هزینه بر عهده گرفته‌اند. این شرکت‌ها نوع و نیازهای بیماران را در نظر می‌گیرند. سپس پیش‌بینی‌های لازم را بر اساس نیازهای این مسافران انجام می‌دهند.

در حالت معمول از همان ابتدای مسافرت، یک نفر از کادر خود را مسئول مراقبت از بیمار قرار می‌دهند.

انتقال بیمار با هواپیما

کدام بیماران امکان جابجایی با هواپیما دارند؟

در حال حاضر این امکان برای برخی از بیماران فراهم‌ شده که با هواپیما انتقال داده شوند. این در حالی است که برخی از بیماران را نمی‌توان با هواپیما جابجا کرد. از جمله بیمارانی که با هواپیما انتقال داده می‌شوند، می‌توان به سالخوردگان کم‌ توان اشاره کرد.

بیمارانی که دارای مشکلات حرکتی هستند بخش دیگری از این افرادند‌.

برخی از بیماران نیز باید به‌ صورت خوابیده و یا دراز کش، انتقال داده شوند. بنابراین این دسته نیز از خدمات انتقال بیماران با هواپیما بهره‌مند می‌گردند. زنان باردار نیز می‌توانند از شرایط ویژه انتقال بیماران با هواپیما استفاده کنند. نابینایان و ناشنوایان نیز امکان جابجایی با هواپیما دارند.

بیماران دارای اختلالات روانی را نیز می‌توان با هواپیما انتقال داد.

کدام بیماران امکان جابجایی با هواپیما ندارند؟

برخی از بیماران، شرایط ویژه‌ای دارند. بنابراین نمی‌توان آن‌ها را با هواپیما به مکانی دیگر انتقال داد. از جمله این افراد می‌توان به بیمارانی اشاره کرد که در کما به سر می‌برند. برخی از بیماران برای زنده ماندن به امکانات خاصی نیاز دارند. این افراد را نیز نمی‌توان با هواپیما جابجا کرد.

بیمارانی که به خون‌ ریزی مغزی مبتلا هستند نیز امکان جابجائی با هواپیما ندارند. برخی از بیماران در طول مسیر به احیای قلبی و یا تنفسی نیازمند هستند. این بیماران نیز امکان انتقال هواپیمایی نخواهند داشت.

افرادی که به شرایط ایزوله نیازمندند را نیز نمی‌توان با هواپیمای مسافرتی جابجا کرد.

بیشتر بخوانید: انتقال هوایی بیمار در ایران

انتقال بیمار به تهران

در شرایط فعلی، مراکز بسیاری در کشور به ارائه خدمات در زمینه انتقال بیماران مشغول هستند. انتقال بیمار به شهرهای مختلف کشور از قبیل تهران از جمله این خدمات است. انتقال بیمار به تهران در این مراکز از طریق آمبولانس‌های هوایی صورت می‌گیرد. در برخی از موارد نیز از آمبولانس‌های زمینی برای این کار استفاده می‌شود. برخی از مراکز به آمبولانس ویژه نوزادان نیز تجهیز شده‌اند.

برخی نیز آمبولانس مراقبت‌های ویژه را برای انتقال بیماران در نظر می‌گیرند. انتقال بیمار با هواپیما یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای حمل و نقل بیماران است. در این زمینه باید نکاتی را رعایت کنید. در نظر گرفتن برخی از مقررات ویژه‌ نیز ضرورت دارد. برای نمونه، برخی از بیماران باید پیش‌ از پرواز، تأییدیه پزشکی خود را از واحد پزشکی هواپیمایی دریافت کنند.

از جمله این بیماران می‌توان به بیمارانی اشاره کرد که قادر به نشستن نیستند. این دسته از مسافران باید به‌ صورت خوابیده جابجا شوند. برخی از بیماران نیز شرایط پایداری دارند. این بیماران به وسیله صندلی چرخ‌دار و یا با پای خود سفر می‌کنند.

اما این امکان وجود دارد که در طول مسیر به خدماتی ویژه، نیاز داشته باشند. برای نمونه نیاز به اکسیژن داشته و یا باید مراقبت پزشکی خاصی از آنان انجام شود. بنابراین پیش‌ از اقدام به انتقال بیمار به تهران این نکات را در نظر بگیرید.

لازم است پیش‌ از انتقال بیمار با هواپیما، نیاز وی و خدمات مورد نظرتان را به پزشکی ایرلاین اطلاع دهید.

در این صورت تدابیر لازم برای مراقبت هر چه مناسب‌تر از بیمار، اندیشیده خواهد شد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست