درباره ما

 مرکز آمبولانس هوایی ناجی با کسب مجوز های قانونی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از  سال 1378 آغاز به کار نمود.در این مرکز علاوه بر خدمات آمبولانس خصوصی آمبولانس زمین و خدمات پرستاری به طور ویژه و خاص در اعزام و انتقال به وسیله آمبولانس هوایی و هلیکوپتر امداد فعالیت می کند. خدمات تیم مرکز آمبولانس ناجی در تمامی زمینه های پزشکی و پرستاری با بهترین کارکنان و پزشکان و همچنین مجهزترین دستگاه ها آماده خدمت رسانی به تمامی شهر های ایران و کشور های همسایه و اروپایی را دارد.

 

درباره آمبولانس هوایی ناجی

آمبولانس هوایی یکی از بهترین وسایل نقلیه ایست که در طول تاریخ برای جابجایی بیماران به صورت فوری و امن صورت می گیرد. امروزه با توجه به سختی رفت و آمد و همچنین نیاز شدید بعضی از بیماران به حضور در شهر ها و کشور ها برای ادامه درمان اهمیت جابجایی و انتقال با اورژانس هوایی به شدت نیاز می شود. هواپیما به دلیل برد مسافتی که طی می کند و همچنین فضایی که داخل کابین دارد بهترین شرایط را برای جابجایی بیمار فراهم می کند.

انواع آمبولانس هوایی ناجی 

  • فالکون
  • آنتونف
  • چلنجر

7 مزیت آمبولانس هوایی ناجی چیست؟

1-تیم کروی متخصص
مرکز ناجی با تیم کروی قوی متشکل از دو نفر متخصص ccu و icu، همراه بیمار خلبان و کمک خلبان، پزشک متخصص و راننده آمبولانس می باشد. این افراد همیشه در طول مسیر همراه بیمار در هواپیما هستند.

2-ارتباط عالی با فرودگاه های سراسر کشور

مرکز ناجی با روابط خوبی که با تمامی فرودگاه های کشور به واسطه فعالیت و رفت و آمد زیاد دارد. ما می توانیم بدون دغدغه و در سریعترین زمان با هماهنگی شما عزیزان را به اقصی نقاط کشور انتقال دهیم. در کشور عزیزمان ایران پزشکان بسیار متخصص و حاذقی هستند که در شهر های مختلف در حال خدمات رسانی هستند. بیمار شما در شرایط خاصی ممکن است باشد که نیاز به یک نوع عمل خاص با دکتر مورد اعتماد شما داشته باشد به همین دلیل بهترین راه برای انتقال هوایی از شهری به شهری دیگر به وسیله هواپیماهای ناجی و هماهنگی سریع برای انتقال زمینی توسط آمبولانس خصوصی ناجی از باند فرودگاه به بیمارستان مورد نظر شما می باشد.

3-خدمات ویژه به سفارت خانه ها و میهمانان خارجی

تیم ناجی دارای افرادی متخصص و آشنا به زبان های انگلیسی، عربی، ترکی، و ارمنی می باشد. اکثر سفارت خانه ها در کشور به طور مستقیم برای خدمات اورژانس، آمبولانس خصوصی، آمبولانس هوایی از مرکز ناجی خدمات مختلف دریافت می کنند.

4-کابین های مجهز 

وجود فضای بسیار مناسب برای بیماران در هواپیماهای ناجی و همچنین وجود کابین تحت فشار که از از سرو صدا و تکان های شدید هوایی جلوگیری می کند. در حفظ آرامش و روحیه بیمار و همچنین دقت پزشک برای معالجه حین سفر بسیار کمک می کند.

5-انتقال به سراسر جهان 

با افتخار اعلام میکنیم تنها مرکز آمبولانس هوایی در کشور هستیم که می توانیم بیماران را به سراسر جهان انتقال دهیم. مهمترین ماموریت های ما انتقال بیمار به کشورهایی از قبیل : سوئیس، سوئد، دانمارک، یونان، ترکیه، چین، آلمان، ایتالیا و تمامی کشور های حوزه خلیج فارس و کشور های همسایه می باشد.

6-نقل و انتقال فوری اعضای بدن

انتقال اعضای بدن به علت فوری بودن و حساسیت برای جابجایی در محفظه های یخی قرار می گیرد. و تحت نظر پزشک بوده  تا به سلامت به دست گیرنده اعضا برسد. در ادامه با  پیوند اعضا  به بدن او سلامتی خود را به دست می آورد. نکته حائز اهمیت این است که  حتما اگر بعد مسافتی بین انتقال دهنده و انتقال گیرنده وجود داشته باشد یا اعضا یا بیمار باید به سرعت از شهری به شهری منتقل شود از هواپیما یا اورژانس خصوصی استفاده گردد.

 

7-انتقال بیمار به خارج از کشور 

آمبولانس هوایی ناجی با کسب تمامی مجوز ها و دسترسی هایی که دارد خیلی راحت می تواند بیمار را به خارج از کشور و برای درمان پیشرفته تر و به کشور های اروپایی به صورت امن و راحت انتقال دهد. همچنین با هماهنگی بین کارشناسان و بیمار کارهای پاسپورت و سفر را انجام داده تا بیماران عزیز و همراه او بدون دغدغه برای معالجه و ادامه درمان به مقصد مورد نظر مثل کشور های سوئیس، ایتالیا، ترکیه، و کانادا و یونان و تمای کشور های همسایه  و… بیمار انتقال پیدا کند.

 

امبولانس ناجی

تجهیزات هوایی آمبولانس هوایی

در داخل هواپیماهای ناجی علاوه بر دسترسی و فضای لازم در داخل کابین، وجود کارشناسان و پزشک متخصص، تهویه، فضای تنفسی مناسب، کمربند ها و تخت های مجهز و ایمنی  امکانات دیگری هم وجود دارد.

برخی دیگر از تجهیزات پیشرفته ای که در اورژانس هوایی ناجی موجود است عبارت است از:

 

  • 1-آمبوبگ در سه سایز (نوزاد، کودک، بزرگسال)
  • 2- ماسک اکسیژن در سه سایز
  • 3- لوله اکسیژن و ایروی دهانی
  • 4- ساکشن با دو مکانیزم متفاوت
  • 5- لارنگوسكوپ با تيغ هاي مختلف و باتری اضافه
  • 6- فورسپس بزرگ و کوچک
  • 7- اندوتراکئال
  • 8- پالی اکسی متر

 

هلیکوپتر امداد

هلیکوپتر امداد ابتدا در سال 1939 برای انتقال بیمار به پرواز درآمد و اهمیت این وسیله به مرور زمان بیشتر و بیشتر شد. در ایران و پس از کمک رسانی فوق العاده هلیکوپتر ها در جابجایی مجروحان و بیماران این روند پس از جنگ به صورت مجموعه هلال احمر به کار خود ادامه داد تا بیماران را از مناطق صعب العبور نجات داده یا جابجا کند. مرکز ناجی بیش از 20 سال است که تنها مرکز آمبولانس و هلیکوپتر خصوصی برای خدمت رسانی و جابجایی بیمار عزیز می باشد.

هلیکوپتر امداد و نجات کوهستان ناجی

در مناطقی که ماشین ور نیست و حتی باندی برای فرود ندارد تنها وسیله ای که می تواند انسان را در شرایط سخت از کام مرگ نجات دهد هلیکوپتر های نجات است. مرکز ناجی به صورت 24 ساعته آمادگی اعزام سریع هلیکوپتر به کوهستان ها، بیابان ها، جنگل ها و مناطقی است که فردی ممکن است نیاز شدید به انتقال و درمان داشته باشد.

تفاوت آمبولانس هوایی و هلیکوپتر امداد

آمبولانس هوایی از ثبات و امنیت و تجهیزات بهتری برخوردار می باشد و می تواند مسافت های دور را بدون مشکل با یک تیم 20 نفره را طی کند. هلیکوپتر های امداد نسبت به آمبولانس هوایی از فضای کمتری داخل کابین برخوردارند ولی سرعت و مانور بیشتری برای نجات در مناطق صعب العبور دارند و بسته به اتفاقی که برای بیماران عزیزی در هر شرایطی ممکن است به وجود بیاید. از این دو روش برای انتقال و درمان سریع می توان استفاده کرد.

نکاتی درباره اورژانس هوایی و هلیکوپتر امداد و نجات ناجی

  • زمان عملیات و ماموریت های اورژانس هوایی به دستور سازمان اورژانس کشور از یک ساعت بعد از طلوع تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب می باشد. زیرا دید در شب برای هلیکوپتر های امداد بسیار سخت است.
  • هلیکوپتر های ناجی توانایی نشست و برخاست در سطح های ناهموار در کوهستان ها دامنه ها و حتی جنگل ها را دارد.
  • مرکز ناجی با افتخار اعلام می کند همواره در صورت نیاز در مقاطعی حساس مثل سیل زلزله و اتفاقاتی از این قبیل به کمک سازمان هلال احمر و هموطنان عزیز رسیده است.
  • از زمان تماس شما با مرکز ناجی مراحل انتقال و کمک رسانی به این صورت است که سریعا آمبولانس های خصوصی ناجی به محل اعزام می شوند تا بیمار را برای جابجایی به باند هوایی آماده کنند سپس با هماهنگی فرودگاه و  با نظارت و همراهی تیم کروی متخصص بیمار و همراه بیمار با هواپیما به شهر یا کشور مورد نظر منتقل شود.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان مرکز آمبولانس هوایی ناجی و ارائه گزارش شما از شرایط بیمار به تیم پزشکی ناجی می توانید به صورت 24 ساعته با شرکت تماس گرفته و سوالات خود را از ناجی بپرسید و از ما خدمات در یافت کنید.

02188464000

 

فهرست