جابه‌جایی بیمار بین شهری

folder_openآمبولانس هوایی
commentبدون دیدگاه
جابه‌جایی بیمار بین شهری

جابه‌جایی بیمار بین شهری

امروزه، جابه‌جایی بیماران از شهری به شهر دیگر توسط آمبولانس بین شهری صورت می‌گیرد. این آمبولانس‌ها بیمار را از منزل به بیمارستان و بالعکس منتقل می‌کنند. برخورداری از امکانات مراقبتی و ایمنی بالا از جمله مزایای این آمبولانس‌ها محسوب می‌شود.

به علاوه، این آمبولانس‌ها از کادری مجرب و حرفه‌ای برخوردار هستند. از همین جهت هیچ‌گونه نگرانی بابت انتقال بیمار به بیمارستان وجود نخواهد داشت. این آمبولانس‌ها با توجه به نیاز بالینی افراد به محل اعزام می‌شوند.

در ادامه این مقاله، با انتقال بیمار بین شهری، تجهیزات این آمبولانس‌ها و مزایای آن به طور کامل آشنا می‌شوید.

اورژانس ناجی، متخصص و حرفه ای در انتقال هوایی بیمار با هلی کوپتر در سراسر کشور

 

انتقال بیمار بین شهری

نکات مهم هنگام درخواست جابه‌جایی بین شهری

هنگام درخواست انتقال بین شهری بیمار، باید به این نکات توجه داشته باشید. اعزام آمبولانس‌های بین شهری تنها در موارد خاص صورت می‌گیرد.

نخستین نکته در این زمینه، برخورداری پذیریش بیمارستان مقصد از آمبولانس‌های بین شهری است. فرد تقاضاکننده نیز باید آدرس مبدا یا مقصد را به درستی اعلام کند.

عدم ثبت آدرس، رسیدن آمبولانس به مقصد را با مشکل مواجه کرده و منجر به وخامت اوضاع بیمار می‌شود. انتقال بیمار به بیمارستان باید در شرایط کاملا ایمن صورت گرفته تا دچار احساس ناراحتی نشود.

از دیگر نکات مهم در این زمینه، شرح حال دقیق بیمار است. در انتقال بیمار بین شهری، باید وضعیت درست بیمار را شرح داده تا آمبولانس متناسب با اوضاع بیمار تجهیز شود. برخی بیماران نیازمند کادر درمان بوده و برخی دیگر تا رسیدن به بیمارستان توسط دستگاه‌های موجود در آمبولانس کنترل می‌شوند.

با توضیح شرح حال بیمار، آمبولانس براساس تیپ و کاربرد به محل اعزام خواهد شد.

هزینه جابه‌جایی بیمار بین شهری

طبیعتا جابه‌جایی بیمار بین شهری، هزینه‌هایی نیز خواهد داشت. عوامل مختلفی بر تعیین هزینه هنگام انتقال بیمار به بیمارستان دخیل هستند. با توجه به خدمات درخواستی، پرستار، پزشک یا بهیار به محل اعلام‌شده اعزام می‌شوند.

تجهیزات و داروهای موردنیاز نیز بر هزینه انتقال بیمار تاثیرگذار خواهند بود. در انتقال بیمار بین شهری مسافت بر حسب کیلومتر و میزان توقف نیز محاسبه می‌شود.

بنابراین، با توجه به عوامل فوق، قیمت دقیقی در انتقال بیماران بین شهری اعلام نمی‌شود. تعیین هزینه دقیق بر اساس نیاز مشخص بیمار صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تعرفه آمبولانس هوایی در سال 1401

انواع آمبولانس های جابه‌جایی بیمار بین شهری

آمبولانس‌های بین شهری با توجه به تیپ و کاربرد انواع مختلفی دارند. همانطور که اشاره شد، نوع آمبولانس مورد تقاضا، با توجه به بیمار و نیاز او اعزام می‌شود. اما به طور کلی در انتقال بیمار به بیمارستان انواع آمبولانس‌های زیر وجود دارد.

آمبولانس تیپ A

این آمبولانس برای بیمارانی با شرایط پایدار اعزام می‌شود. البته تمام تجهیزات پزشکی موردنیاز در انتقال بیمار بین شهری، در آمبولانس‌هایی با تیپ ‌A وجود دارد. تیپ یک این آمبولانس‌ها جهت انتقال یک بیمار اعزام شده و تیپ دو برای چندین بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمبولانس تیپ  B

آمبولانس تیپ B، از تجهیزات پیشرفته پزشکی و مراقبتی جهت احیای بیمار برخوردار است. این آمبولانس برای بیماران دچار سکته مغزی، قلبی یا مشکلات تنفسی اعزام می‌شود. به علاوه، افراد آسیب‌دیده در تصادفات شدید نیز توسط این آمبولانس جابه‌جا می‌شوند.

آمبولانس تیپ C

آمبولانس C در انتقال بیمار به بیمارستان، به عنوان آمبولانس سیار مراقبت ویژه نیز شناخته می‌شود. این آمبولانس مجهز به سیستم‌های ویژه، کادر ویژه پرستاری و بهیاری است. برخورداری از امکانات CCU و ICU نیز از دیگر خصوصیات آمبولانس‌ها در انتقال بیمار بین شهری هستند.

بیشتر بخوانید: اعزام آمبولانس به شهرستان

آمبولانس حمل نوزادان

این آمبولانس برای نوزادانی با مشکلات تنفسی یا مبتلا به سایر بیماری‌ها کاربرد دارد. نوزادان نیازمند مراقبت‌های ویژه توسط این آمبولانس جابه‌جا می‌شوند. آمبولانس مخصوص حمل نوزادان مجهز به تجهیزات لازم به منظور پایداری شرایط نوزاد است.

آمبولانس حمل بیماران اعصاب و روان

این آمبولانس جهت حمل بیماران مصرف‌کننده مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه، در انتقال بیماران دچار اخلالات ذهنی و بیماری‌های روانی از این آمبولانس استفاده می‌شود. در انتقال بیمار به بیمارستان با این زمینه، کادری مجرب اعزام خواهد شد. این آمبولانس‌ها با انتقالی ایمن، از بروز آسیب یا عوارض نامطلوبب جلوگیری می‌کنند. استفاده از آمبولانس ویژه بیماران اعصاب و روان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید:  آمبولانس خارج از کشور

جمع‌بندی نهایی

جابه‌جایی بیمار بین شهری از جمله مواردی بوده که امروزه با آن مواجه هستیم.

انتقال بیمار بین شهری، پس از بررسی شرح حال وی در شرایطی ایمن صورت می‌گیرد.

به علاوه، آمبولانس متناسب با اوضاع بیمار به محل فرستاده می‌شود.

این آمبولانس‌ها انواع مختلفی داشته و هریک از آن‌ها تیپ و کاربرد متفاوتی دارند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله با نحوه انتقال بیمار به بیمارستان و شرایط آن آشنا شده باشید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست